Noahs första kalas

 
Idag firade vi Noah som fyller 1 år på tisdag. Hela veckan har jag så smått förberett det jag kan i takt med att det närmade sig, allt för att slippa stressen på slutet. Jag kan annars bli så himla stressad och har nästan svårt att hantera det numera. Så det passade mig att lägga upp det så. Frysen är min bästa vän, haha.
 
 
Jag bakade allt själv och igår gjorde jag mina första tårtor. Jag som ändå älskar att baka hade faktiskt inte gett mig på en riktig tårta innan, haha. Tack vare Roy Fares recept på tårtbotten fick jag två perfekta bottnar. Jag gjorde sen en egen vaniljkräm (recept här!) som jag fyllde bottnarna med tillsammans med jordgubbssylt. 
 
 
Jag hade fått en idé om att jag ville forma kakor som ettor, så jag letade febrilt efter en form. Hittade en hos Barnkalaset.se och bakade då mördegskakor. Perfekta att frysa in, så man kan lätt göra dem långt i förväg och de blir som nybakta när man tinat upp dem. Sen dekorerade jag med lite kristyr och strössel för att göra dem lite roligare!
 
 
Gjorde även små citronmuffins med lemon curd-fyllning och cream cheese frostning ovanpå. Supergoda! Receptet på muffinsarna hittar du här.
 
 
 
 
En som fick lite hjälp av mamma att blåsa ut sitt första tårtljus!
 
 
De fina papperstallrikarna är från TGR, silverskedar i plast från Lagerhaus och servetterna från Svenskt tenn.
 
 
De fina bokstavsballongerna i guld hittade jag hos Partykungen.se och ettan köpte jag hos närliggande Ballongverkstan. Så nöjd med bokstäverna eftersom man lätt blåser upp dem med hjälp av ett litet medföljande sugrör. Går att återanvända också, så dessa kommer man absolut att få se på Noahs framtida kalas med!
6 kommentarer
Anonym

Det ser verkligen ut som att kalaset blivit lyckat! Du är ju helt otrolig på att baka!

Svar: Så lyckat! :D Tusen tack du!
Debbie

Angelica Wåhlin

Vad fint ni ordnat det!

Svar: Tack snälla!! :D
Debbie

Joanna-livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2

Så fint ni fixat

Svar: Tack snälla! :D
Debbie

Anonym

Ser härligt och gott ut!

Svar: Tack! Det blev supergott! :D
Debbie

Amanda (Swedish Passport)

Men alltså wow så pysslig du är, blev ju helt magiskt fint! Stort grattis till Noah! :D

Svar: Åh, tack snälla Amanda! <3
Debbie

Frida

Grattis på 1-års dagen till han! Och vad fint du hade fixat med allt

Svar: Åh tack snälla!! :D <3
Debbie