Banansockerkaka med kanel

 
Ibland är jag lite dålig på att äta frukt, det var så himla bra med mitt jobb på så vis att vi alltid har fruktstund varje dag så det faller sig naturligt att man äter en varje förmiddag. Nu när jag är hemma med Noah så blir det inte lika bra rutin på det hela, trots att jag försöker. På grund av min tarmsjukdom har jag inte så många roliga alternativ över vad jag kan äta heller, så det blir för det mesta banan som är snällast för magen. Sen när jag glömmer bort att äta upp bananerna och de ligger där och blir brunmosiga, ja - då bakar jag en sockerkaka på dem istället, haha. Också ett sätt att äta frukt, haha.
 
Bästa receptet på banansockerkaka (med kanel!) som jag vet, hittar ni här! Det är en återkommande favorit här hemma.
1 kommentar
Camilla Persson

Åh vad gott, nu blev jag också sugen på att baka en sockerkaka ☺️

Svar: Haha, ja det är så gott! Lite underskattat med sockerkaka känns det som, enkelt och mumsigt :D
Debbie