Våfflor och glass

 
Mellanmål i denna värme. Allt jag vill äta om dagarna just nu får gärna vara kallt. Sallader, rostbiff och potatissallad till lunch och glass - alldeles för mycket glass, haha. Jag som brukar älska den här värmen vanligtvis (dvs när jag inte är gravid) står nu inte ut med den alls. Jag gömmer mig inne mestadels av tiden, eller går ut och gömmer mig i skuggan. Kommer inte bli någon bra solbränna i år med andra ord, haha. Känns liksom som att den här graviditeten gjort mig så mycket varmare i kroppen, så när solens strålar når mig börjar jag typ att koka. Det var längesen jag frös om man säger så.
 
 
All svalka jag kan få tar jag tacksamt emot. Våfflor med glass och jordgubbssylt samt ett glas kall saft kändes helt rätt att gå loss på under parasollet på balkongen. Thank GOD för parasollet säger jag bara! Det har varit min räddning under denna värmebölja. 
 
 
4 kommentarer
Miss Baby Peaches

Gud så gott!

iseedee

Wow så gott det ser ut. Det var länge sedan jag åt våfflor nu. :(
Det är nästan synd när man inte tar vara på värmen och solen och gömmer sig inne, men jag förstår dig precis.

Tess

Mums, vad gott! :)

Camilla Persson

Åh vad gott 😌