Ellos Iconic Essentials

 
Jeanne Damas har valt ut sina ikoniska favoriter hos Ellos och det är verkligen klassikt tidlösa plagg. Varje vecka släpps en ny favorit och hittills kan man hitta dessa tre bland ikonerna. En klassisk kappa, en vit måste-ha skjorta och svarta välsittande byxor som slutar strax ovanför ankeln. Precis i min smak och det är också en bra grund för basgarderoben som får den att kännas lite lyxigare. Jag är själv helt såld på denna typ av plagg då de går att variera till det oändliga. 
 
 
På inredningsfronten kan man även här hitta The Iconic Essentials. Ellos har här listat sina egna favoriter bland Home-sortimentet och det är flera riktigt fina kap. Mina tre favoriter ser du här; en drömfåtölj, en fantastisk lampa och lyxig kudde. Sammet och mässing, måste jag säga mer? Kudden har jag själv två stycken av och det är favoriter till ett riktigt pangpris som lyfter soffan till lyxiga höjder. Ja, detta skulle jag kalla moderna klassiker!
 
Även skönhetsprodukter ingår i The Iconic Essentials. Här har Ellos listat sina favoriter inom sitt Beauty-sortiment. Det blir väl knappast mer klassiskt än det röda läppstiftet, även om det inte används så ofta till vardags för min del. Till fest är det dock ganska svårslaget, så nog bör man ha ett i sin samling. Detta är nyans 742 Joli Red från Clarins. Även röda naglar är riktigt klassiskt snyggt och känns alltid rätt. Ett säkert kort som är lättmatchat, även det en klassiker som man bör ha i sin ägo. Sist men inte minst; en lyxig doft. Själv gillar jag att byta doft varje årstid, då jag föredrar lättare dofter till vår och sommar men lite tyngre under höst och vinter.
0 kommentarer