Adventsbarnen

Alltså, dessa adventsbarn från Lisa Larson är heeeelt underbara. Jag har velat ha hela samlingen i flera år nu och förra året köpte jag min första: Lucian. Det här året hade jag svårt för att bestämma mig för vilken min nästa figur skulle bli. Både stjärngossen och tomten har stått på andra plats.
 
Jag älskar Lisa Larsons figurer och har gjort det sen jag var liten. Min farmor hade en liten samling och när vi besökte henne stod jag alltid och beundrade figurerna. När jag blev äldre fick jag ärva de flesta, trots att hon fortfarande lever. Hon ville verkligen att jag skulle ha dem eftersom hon visste att jag alltid älskat dem. 
 
Jag hade tänkt köpa några adventsbarn på Keramikstudion i Gustavsberg då de säljer 2:a sortering för halva priset och vissa figurer kan man knappt hitta något fel på. Men så ramlade jag in på Shopping4Net och såg att de också var mycket billigare. Då är man ju dessutom garanterad att det inte är något fel eftersom det är första sortering. Kanske något jag ändå borde unna mig när jag älskar dem så mycket.
 
Så nu är en tomte OCH en stjärngosse beställd. Så går det när man inte kan bestämma sig, haha. Kanske blir det en tärna beställd i December så att samlingen är komplett.
 
 
0 kommentarer