Lejongap i balkonglådan

Igår var jag och en vän på Ulriksdals handelsträdgård. Min favoritplats när det kommer till att handla blommor till balkongen men även inomhusväxter. Man hittar nämligen lite andra växter där, som de andra kedjorna inte tar in. Finns så mycket vackert, så man kan gå runt där i flera timmar och bara bli alldeles lycklig. Åtminstone om man är som jag, dvs blomtokig. Igår blev det lejongap till balkonglådan, hade egentligen tänkt ha dem i en stor kruka i hörnet som vanligt men eftersom min clematis klättrar på ena sidan av spaljen kan det vara fint att fylla ut den andra sidan med hjälp av en blomlåda och höga växter. Så slipper man insyn från grannen bredvid och får dessutom upp så mycket som möjligt från golvet. Jag borde ha en trädgård, för det finns så mycket växter jag vill ha. En dag ska jag ha det.. och då ska jag gå loss på handelsträdgården, haha.
 
Vid vänster sida på spaljen kan man skymta min Clematis, Pink fantasy. En perfekt clematis för kruka och balkong! Rekommenderas.
0 kommentarer