Kan jag få bli frisk, typ nu?

Sedan jag drabbades av kräksjukan i tisdags har jag mått konstant illa och varit öm i magen i flera dagar efteråt, trots att kräkningarna upphört för längesen. Är inte sugen på någon mat eller dryck what so ever, allt får mig att må riktigt illa. Det börjar bli väldigt jobbigt, speciellt nu när det börjar dra ihop sig inför en ny vecka och jag trodde att helgen skulle göra underverk. Känns inte kul att vara den nya på jobbet som blir sängliggandes i en vecka, även om jag vet att alla nyanställda blir sjuka i början. Uttråkad blir jag också. Tror de flesta känner till "50 kanaler på tvn men inget att titta på"-problemet. Nej, nu vill jag bli frisk! Det här är liksom inte roligt nånstans...

Några förslag på hur man kan bota en dum mage? Alla tips är välkomna!
10 kommentarer
ficklampa / nvrmnd

"äta" coca cola med sked ska visst hjälpa lite.... Du ska alltså inte dricka det direkt ur glaset utan äta som soppa. Helst avslagen också... Brukade mamma fixa åt mig när jag var liten i alla fall... :)

helena

åh stackare.. hoppas du snart mår bra igen! jag brukar vid magsjuka köra på dofilus eller blåbärssoppa. sen är det bra att köra mkt på kokta saker. kokt fisk, kokta grönsaker. men också potatismos och några skvättar coca cola som ovanstående tipsat om! och allt i små mängder. sen kan man gå över till vitt bröd med smör och sen avancera till vitt bröd med nåt pålägg. hoppas att det hjälper!

kramar och vitaminer till dej

Alexandra

Nä men fy stackars dig! Är det bättre med dig idag?

Kramar

emilia

Krya på dig!! :)

Debbie

Tack för alla tips! Precis de saker jag kört med i flera dagar, så jag verkar inte vara helt fel ute ;) Känner mig iaf äntligen mycket bättre idag av någon anledning, det var på tiden tycker jag!

Kicki

Proviva är bra!

Carolina

Usch, man kan vara öm länge.. Sist jag var magsjuk började jag typ äta för tidigt då magen inte var redo och då tog det ju såklart längre tid innan det kändes bra.. Så ta det lungt med maten i början. Jag brukar äta ris och fiskbullar. :-)

Debbie

Kicki: Tack för tipset! Har faktiskt provat Proviva för något år sedan och gillade det, sen glömdes den bort. Kanske dags att testa den igen helt enkelt! :)

Anonym

Ekströms blåbärssoppa! Den hjälpte mig enormt när jag var magsjuk, jag dricker den ännu idag trots att jag inte är sjuk just för att den är nyttig och god.

Debbie

Anonym: Tack för tipset! Den ska jag prova! :)