Magsjuk.. igen

Under fredagskvällen blev jag magsjuk. Igen. Det är min fjärde helg på raken som går åt att tillfriskna från någon konstig grej som angripit mig på jobbet. Känner inte igen min kropp längre. Det känns som att mitt immunförsvar givit upp totalt. Förra helgen hade jag nässelutslag över hela kroppen. Sen jag började jobba på en förskola har jag i princip bara vilat upp mig från olika sjukdomar, inte från den vanliga trötthet som finns hos en efter en hel veckas arbete. Den ligger kvar och väntar snällt på sin tur. Så just nu är jag väldigt trött, överallt. Mår bättre idag efter magsjukan i alla fall. Det är ju alltid något. Men det känns ruskigt trist att inte få använda sin helg till något roligare. Imorgon börjar en ny tuff vecka och jag vet inte om jag har någon kraft att möta den.

Att hålla sig frisk på en förskola känns som att cykla i motvind. Någon som har något tips på hur jag kan göra? Hur gör ni för att hålla er friska?
4 kommentarer
Carolina

Nä fy! Stackare.. Har hört att vinterkräksjukan ska vara extra "hård" denna säsong.. Vilken otur du haft som råkat ut för den igen.. Har inga direkta tips mer än att försöka hålla bakterierna borta med handsprit och så. Vissa perioder på jobbet spritade jag händerna hela tiden typ..

ficklampa / nvrmnd

Stackarn, testa det där med cola som jag tipsade om? :( krama

Petra

En kompis till mig var konstant förkyld i ett år när hon började på en förskola. Nu ett par år senare blir hon i princip aldrig sjuk. Låt oss hoppas på att du bara behöver bygga upp ett försvar mot alla bakterier som finns på en förskola :)

Debbie

Carolina: Ja, handspriten har använts väl här med :/ med extremt torra händer som följd. Och hjälpa verkar det ju inte heller!



ficklampa: Jo, det är en gammal klassiker som jag fått av mamma sen jag var liten. Den är bra, men behöver mer att variera mig med. Kunde inte dricka cola på flera år eftersom jag förknippade det med att vara sjuk ;)



Petra: Sånt är bra! Tyvärr blir man ju inte immun mot magsjuka :S Förkylning har jag inte åkt på ännu, tror jag fortfarande är immun mot det (låt oss hoppas det iaf ;))