Bortspolad

BortspoladJag älskar animerade filmer. Så fort det kommer en ny blir jag tokglad och måste ha den, någon konstig besatthet. Eller så är jag bara väldigt barnslig, för jag älskar humorn! Jag har dessutom en speciell förkärlek till gänget bakom Wallace & Gromit, och eftersom dom tillsammans med gänget bakom Shrek låg bakom Bortspolad var det inte helt konstigt att jag beställde hem den illa kvickt. Så vad handlar filmen om? Överklassmusen Robby blir nedspolad i toan och hamnar i en för honom okänd miljö; kloakerna. Där hamnar han i trubbel med kloakernas egen Gudfader, en elak groda vars franska kusin Le Frog och knasiga medhjälpare är honom hack i häl filmen igenom. För att göra det hela ännu knasigare så är stället fullt med sjungande sniglar!

Den här filmen var helt underbar. Först var jag inte så överförtjust i data-animeringen, tyckte den var lite för tydlig. Gillar ler-animation a la Wallace & Gromit bäst. Men efter en liten stund vande jag mig och såg charmen. Fick mig verkligen många goda skratt! Älskade Le Frog, och - vilka störtsköna sniglar! Verkligen en måste se!

Köp filmen hos CDON!
19 kommentarer
Linn

sniglarna tyckte jag var bäst! Haha! T.ex när dom sjöng Lonley!

Angel

Den e lätt bäst

linapinafina

Måste se den!

Debbie

Linn: Hahahaha, ja!!!

Angel: Verkligen :)

linapinafina: Ja, det måste du! :)

Anonym

Grattis :D. Vad heter den lilla tjejen då

Debbie

Anonym: Hon har inte fått något namn än! :)

Karin

aldrig hört talas om den, men får nog lov att se den:)

Elsa

Shrek är en otroligt rolig film!!!

Johanna

Den filmen är så rolig, :)

me

vill se! ;)

Anonym

den måste jag ta o se :)!

Markus

Åh, jag älskar också animerat! Fast denna har jag missat :/ tacka vet jag superhjältarna! :D

Debbie

Karin: Va! Den har ju gått på bio och varit riktigt poppis! Nu måste du se den tycker jag :)

Elsa: Ja, den satte ribban ganska högt :)

Markus: Visst är det roligt! Har du? Då får du fixa den! Har faktiskt missat Superhjältarna. Bra att du påminde mig, den måste jag fixa :)

Viktoria

haha menar det...! usch. men det löste sig iaf. :)

Ellis

Animeringen var ju sådär men filmen,ah den var superkul! Haha jag är också barnslig as hell men sniglarna var ju Översöta:)

Anonym

JAg älskar Shrek filmerna :D

Jennie

den är riktigt rolig den ! :P

Markus

Bra, jag lovar att se bortspolad om du ser Superhjältarna, den är en given klassiker bland animeringsfilmerna. Den har en så skön retrofeeling och driver så härligt med hela superhjältekonceptet.

Markusana

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.