The Weather Man

The Weather ManThe Weather Man är regisserad av Gore Verbinski, som även gjort Pirates of the Caribbean-filmerna. Filmen handlar om Dave Spritz (Nicolas Cage) som jobbar som väderpresentatör på en stor tv-kanal. Han är frånskild, har två barn och en pappa (Michael Caine) som i stort sett tycker att hans sons liv är patetiskt. Det gör tyvärr även Dave, som dagligen brottas med alla sina problem. Hans dotter har viktproblem och hans son är missbrukare. Han är fortfarande kär i sin exfru som hittat en ny man, och Dave blir ständigt ett offer för pajkastning när han går på gatan. Dessutom hatar han när folk känner igen honom från tv. Alltså är det som gjort för en skruvad komedi.

Jag tror nog att mina förhoppningar på denna film var för stora. Även om den var otroligt charmig med alla sina sega dialoger och monologer - så kändes det som att det kunde varit roligare. Filmen får tre godissvampar. Det fanns ju en hel del roliga bitar i filmen ändå, här kommer ett utav dom:



10 kommentarer
Diana

Sevärd iaf? :) Du glömde svamparna! ;)

Debbie

Diana: Aaa, sevärd :) Näää.. jag struntade faktiskt i dom :)

mikaela

debbie! tyvärr fanns det 0 exemplar kvar av klänningen. :/ men den har i alla fall kommit ut i grått igen så det är bara till att hålla utkik efter den för i malmö skulle dom nog få fler leveranser i alla fall!

Linda

haha har sett den, gaknsa bra ! men jag gillar Nicolas Cage mest när han är lite matcho i actions :P haha

caroline

åh, måste fråga ! hur jag än gör får jag aldrig in youtube rutan på inläggen. tips ? :) tacksam för svar.

Anders

Är inte filmen rätt seg?

Amanda

oh, den måste jag se!

Debbie

Tack för era kommentarer!

caroline: gå in på youtube.com och det klipp du vill ha, på sidan om videoklippet står det "embed" följt av en kod. Kopiera koden och klistra in den ruta som kommer upp då du klickar på HTML-knappen i ett inlägg :) good luck!

Anders: Jo, precis det den är.. rolig, men seg :)

Malin

Ursch den här tyckte jag var urkass! Hur tråkig som helst

Jeppezara

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.