Life Aquatic

Life AquaticTillsammans med några goda räkmackor (min inte fullt så hemliga passion) såg jag ikväll Life Aquatic från regissören bakom Royal Tenenbaums. Min bror tipsade mig om "den roligaste filmen på länge". Filmen handlar om djuphavsforskaren Steve Zissou (Bill Murray) och hans besättning som ger sig ut på ett galet äventyr till havs för att spela in en av deras undervattensfilmer. Steve's bästa vän Esteban blir uppäten av en haj och Steve lovar att han ska hämnas på den. Men på vägen dit händer det en hel del konstigheter.



Jag håller inte med min bror. Shit, vilken helkonstig film. Riktigt trist och seg i början men tillslut kommer den igång. Jag hatade  Royal Tenenbaums (förutom Ben Stiller's röda adidasoverall) och tyvärr tycker jag inte mer om den här. Den har sina roliga stunder och ibland tycker jag att den är helfestlig, men jag vill skratta - inte somna. Den får bara 2 av 5 godissvampar!


9 kommentarer
Angel

Aldrig sett den inte känts så lockande

Micke

Typisk killfilm.

Sara

Den där filmen är bara konstig..Handlingen är lite förvirrande..

emelie

Alltså jag HATAR royal tenenbaums, så den här filmen tänker jag absolut inte se! Bara jättekonstig humor som ingen normal människa fattar :)

rn

Nej usch den var riktigt weird !

Michaela

Inte kul alls med tråkiga filmer.

Stina

Jag älskade Royal Tenenbaums och Life Aquatic! Underbara filmer med skön känsla. Vill bara få lite nyans här i kommentarerna. Blir nästan sårad av alla negativa åsikter om mina favoritfilmer. Haha. ;)

Sofia

Själv ger jag filmen 5 av 5 möjliga. Jag är inte kille, men jag gillar den ändå. Så trångsynt att kalla det en typiskt killfilm.

Förmodligen en av Bill Murrays bästa filmer. Humorn är på topp och det känns skönt att slippa bli matad med en silversked utan att man faktiskt kan känna sig smart av att förstå vad allt handlar om. Det är alltså inte en film för "icke normala" människor, utan snarare för intelektuella.

Debbie

Sofia: Jag skulle nog inte, som du just gjorde, dömma folks intellekt efter deras smak på film. Det tycker jag faktiskt är ganska elakt. Alla har olika smak, varför inte bara nöja sig med det? Kul att du gillade den! Men jag som är tråkigt normal gjorde det inte.