7 månader

 
 
Idag blir Noah 7 månader och jag fortsätter att förvånas över hur snabbt tiden går. Jag har alltid hört andra säga att tiden går fort och att man ska ta vara på den, njuta osv. Ja, det fanns ju en rätt stor mängd sanning i det. Samtidigt som jag knappt minns livet före Noah så känns det som att tiden rusar fram. Också eftersom hans framsteg på en vecka kan vara så stora medan en vecka för en själv inte innebar så mycket mer än att det snart närmade sig en ny fredagsbukett, haha.
 
Nu är det plötsligt skillnaden mellan att ligga still, till att vända sig och att krypa. Att kunna sitta själv, få tänder och äta riktig mat. Just nu är det mycket sånt i Noahs liv och det blir såklart lite mycket för honom ibland. Magen ska vänja sig med att gå från bröstmjölk till mat och samtidigt har han tandvärk. Sömnen blir som vanligt lidande och den senaste veckan har varit rätt tuff. Som tur är har han tagit en längre sovstund mitt på dagen, så jag själv har kunnat vila lite också. Från 30 min till 1,5 timma känns ju som lyx när man jämför!
 
 
Det är så lustigt med den där starka kärleken som man får till sitt barn. Det känns lite som en helt outforskad del av en själv som man inte riktigt fanns förrän man blir gravid. Som att den växer med barnet och sen är så stark att det inte ens går att förklara. Jag har säkert sagt det förr, att jag ändå någonstans trodde att man kunde förstå den innan man hade barn. Fast det kunde jag inte och jag har svårt att tro att någon kan det. Nu vill jag också posta bilder på min guldklimp och stolt visa upp varje framsteg för världen, haha.
 
Men! - jag vet hur det är att inte vara i den där bebisbubblan, så av respekt för alla (inkl mig själv före Noah) som blir tokless på spam av andras barn, så försöker jag att inte lägga ut för mycket. Det är ju trots allt man själv som är mest intresserad, haha. Jag har ett privat konto på Instagram för mina vänner och närmsta som vill se, där jag får utlopp för mitt behov, haha. Kan ju dock erkänna att det fotas mer bebis än inredning nu för tiden, haha.
0 kommentarer