Noahs nya stol

Den här fina Stokke tripp trapp-stolen ska Noah ha här hemma! Tillbehören har levererats men själva stolen har blivit försenad då den tydligen inte kom med i leveransen till butiken. Vi valde white oak med sittdel i natural och den gosiga sittkudden som ni ser på bilden. Så fint tillsammans tycker jag!
 
Känns så mysigt men samtidigt konstigt att Noah börjar bli så pass stor att han kan sitta med såhär vid matbordet. Igår invigde vi sittdelen till vagnen och den var väldigt uppskattad. Eftersom Noah är två kurvor över normalkurvan i sin storlek och är väldigt stark i både nacke och rygg så kändes det värt att göra ett försök och byta. Han blir nämligen galen i liggdelen, om han inte sover. Det blir nästan lite ångestframkallande när han vaknar upp i den eftersom det inte dröjer särskilt länge innan han börjar skrika och vill upp. Får nästan alltid sätta honom i bärselen då för att han ska vara nöjd. Nyfiken bebis!
1 kommentar
Kristin

Ha ha, det kommer att bli en social kille. Han är nyfiken och vill se vad som händer. Man kan ju missa nå't! ;) Min son var likadan.

Stokkestolen är så himla bra, den kommer han att använda i många år. Jag har sparat mina barns Stokkestolar, så att de kan ha dem till sina barn när det blir aktuellt.

Svar: Haha, ja verkligen! Misstänker samma! Han är väldigt svår att få att somna också.. som nu, han somnar in efter amningen men så fort jag försöker lägga ner honom så vaknar han och spärrar upp ögonen. Försöker få honom att somna om men då blir han bara irriterad och börjar gnälla högre och högre. Man måste lura honom till sömns ofta, antingen genom vagnen eller att gunga i babysittern, haha. Jag var tydligen väldigt lik honom har jag hört så det är väl inte mer än rätt att jag får betala för det nu, haha!
Ja, jag gillar den verkligen! Smart av dig att spara dem, de går ju inte ur tiden! Jag hade en när jag var liten men min mamma sålde den. Hade ju varit lite kul att ha idag :D
Debbie