Chocolate chip cookies

 
Jag är ett riktigt kakmonster som alltid fick njuta av farmors "sju sorters kakor" under min uppväxt. Hallongrottor, kolasnittar osv är liksom aldrig fel på en fika. En annan favorit som jag förälskade mig i tidigt var Chocolate Chip cookies. Det är svårt att få till dem lika bra som de gör dem i USA - men man måste ju ge det ett försök! Brukar vanligtvis köra på ett annat recept men denna gång ville jag prova ett lite annorlunda. Samma ingredienser men med lite andra mått. Tyckte faktiskt detta blev bättre! Lite tjockare och mindre kakor men riktigt mjuka och sega med mycket god smak. Nom nom. Här hittar du receptet!
 
Svårt att hålla fingrarna borta så det var bara att snabbt lägga dem i en låda och frysa in, haha. Tanken är ju att jag ska förbereda lite för när vår bebis kommit, så man har lite gott att bjuda på sen när man har händerna fulla med annat, haha. Får se om jag lyckas hålla mig borta från frysen tills dess, haha.
 
 
0 kommentarer