Tomatsoppa med focaccia

 
Lunch by my own! Noah har nu en sovpaus sen lite mer än 2 timmar tillbaka och jag fick äta lunch för mig själv. Så roligt att mitt inlägg igår om våra nya nattningsrutiner gav så mycket feedback från er, flera som skrev till mig direkt efter och berättade om hur man kände igen sig i allt jag skrev. Även om man inte önskar någon den typ av tortyrliknande sömnbrist som man upplever som småbarnsförälder så är det ju ändå väldigt skönt att inte känna sig ensam i det, haha. 
 
 
Så, nu till lunchen! Det blev rester från gårdagens middag: tomatsoppa med focaccia. MUMS! Har hittat det absolut godaste och enklaste receptet på tomatsoppa här! Görs på bara 15 minuter! Perfekt vardagsrecept. Sen bakar jag focaccia till. Receptet är för två stycken bröd, så då brukar jag frysa in den andra och spara till en annan gång. Passar så bra med focaccia till tomatsoppa. Som smaksättning brukar jag toppa mina bröd med lite rosmarin, så himla gott!
 
 
Nu ska jag bara vänta på att Noah vaknar, så blir det en promenad i solen. Var ju ett tag sen man såg den nu!
0 kommentarer