Alfie

AlfieJag är ganska duktig på att impulsköpa film. Nyligen köpte jag Alfie. I Alfie får man följa huvudpersonen med samma namn på hans resa från säng till säng. Han är en riktig player som har svårt att välja mellan sina kvinnor, så han avstår helt enkelt från att göra det.

Alla har vi olika saker vi tycker om och inte. Jag tycker inte om när skådespelaren pratar med kameran. Där går min gräns för vad jag tycker om. Den där dagbokskänslan a la dokusåpa funkar inte på mig. Alfie var därmed sågad redan efter de första fem minuterna. Jag valde dock att plåga mig igenom hela filmen och ge den en chans. Var det värt det? Nej, den var trist. Blir bara två godissvampar till snyggingen Jude. Ta bort "Bästa film valet" stämpeln, den lurar ju folk.

10 kommentarer
sandra

Visst är det jobbigt när filmer redan blir dåliga från första början för man vill ju se klart =)

carro

Tur att han är snygg iallfall, så det finns nått att titta på ; )

Mi

Uj då, då hoppar jag nog över att se den trots allt :)

Jonna

åh, den vill jag se!
J

Anna

Tittade på den igår.. Såg dock inte slutet. Men den var inte så bra som alla säger tycker jag. :-) Fast man har ju något mycket snyggt att titta på!

Leyla

Hej! Brukar läsa din blogg rätt ofta och vet att du läser på LHS och minns att du hade skrivit om någon kurs ni läste som skulle vara den "tråkigaste på hela lärar linjen".. kan det möjligtvis vara "Kulturanalys" kursen? haha.. läser nämnligen den just nu och kom att tänka på det du hade skrivit.

Petra

den filmen var verligen skit dålig.. jag orkade inte ens se färdigt!

Debbie

Leyla: Hallå där! Va trevligt :) Haha, jajjamensan den kursen är det! Känner igen dig eller? ;) Man kan alltid trösta sig med att alla känner likadant om den kursen!

Christine

håller helt med.. fick den i present av min kompis men den var ju så sjukt tråkig. spolade till och med ibland...

Oleragna

I recomend this site