Inspirationen tryter

Tänk att ni fortfarande är några få som tittar in här ibland, trots perioder av tystnad från min sida. Vad fantastiska ni är, tack för att ni hänger kvar! Inspirationen tryter och tröttheten som mamma har tagit över, har fullt upp med att aktivera Noah och sköta hemmet dessa dagar. Vi hänger mest i lekparker och nu även på öppna förskolan. Som han älskar det!
 
Trodde nog att jag skulle ha mer tid över som föräldraledig men har insett att mitt barn tillhör den skara som behöver mycket stimulans och att leka själv hemma inte är hans starka sida ännu. Han har så mycket energi i kroppen och har t.ex. inte mycket ro att sitta i vagnen. Han blir väldigt frustrerad och skriker, vill inte alls sitta där när han kan springa och gå själv. Jobbigt nog har det liksom alltid varit så, att han inte varit särskilt nöjd i vagnen.
 
Redan som liten plutt blev han frustrerad i liggdelen eftersom han inte såg något. Sufletten har alltid varit ett av hans hatobjekt, haha. Så blev han mer nöjd när sittdelen blev aktuell. Så fort han kunde sitta själv så bytte vi och det fungerade ett litet tag. Sen blev han frustrerad igen.
 
Ja, Noah har faktiskt varit mycket frustrerad under hela vår resa tillsammans. Som att han varit extremt missnöjd med att vara bebis. Alltid velat till nästa steg i sin utveckling, bara nöjd i några få dagar när han uppnått sitt mål. När han kunde åla ville han krypa, när han kunde krypa ville han sitta, när han kunde sitta ville han gå, när han kunde gå.. då blev han mer nöjd, tills han insåg att man kunde klättra. Så nu klättrar han, på ALLT. Upp på stolar, upp i sängen, försöker kliva ur sin egen säng (men når som tur är inte över kanten) och ständigt upp i soffan för att vifta till tavlor, välta lampor osv. Han drar ut lådor för att kliva i, hämtar kökspallen för att nå dit han vill eller vänder en hink upp och ner så att det blir en pall att stå på. Han är i alla fall väldigt uppfinningsrik och jag tror inte jag sitter ner många stunder under dagarna, haha.
 
Skulle dock vilja komma igång lite mer med bloggen och instagram igen, uppdatera flödena lite oftare.. så jag kan behöva er hjälp. Vad vill ni se och läsa om? Är ni nyfikna på något särskilt? Hoppas ni kan ge mig lite tips! Får inte så mycket respons när jag delar mina bilder så det är svårt att avgöra vad som går hem just nu.
 
 
1 kommentar
Jessica

Detta var ett fint inlägg💕

Svar: Tack snälla! Vad roligt att du gillade det <3
Debbie