Långfrukost med scones

 
Inleder min helg med klassiska scones till frukost! Det var så längesen. Till det svärmors goda rabarber och vanilj-marmelad och lemon curd. Fick hem lite nya téer i nya fina förpackningar från Tehuset Java igår, så först ut att testas var deras ekologiska Earl Grey. En klassiker och en smak som jag gärna dricker på morgonen, passar så bra med lite sötare tillbehör som marmelader, tycker jag. Om man bara ska ha ett te hemma så är det den!
 
 
Så skönt att få sitta ner en stund och bara koppla av. Känner ju behovet av såna mornar mer och mer nu när jag börjar bli stor och tung. Magen spänner mer och mer, som om jag hade svalt en fotboll, haha. Jag är osäker på om jag är så förtjust i att vara gravid. Det har ju absolut sina många mysiga stunder, som när han sparkar loss därinne mest hela tiden, så hade det inte varit för alla krämpor (och den gaaalna halsbrännan som gör en allt större entré) så hade jag nog tyckt om det mer, haha. Sen börjar man ju nästan bli lite otålig. Vill veta vem det är därinne. 
 
 
Sugen på att testa detta recept på scones? Isåfall hittar du det här!
1 kommentar
JUNITJEJ

Så gott det ser ut!