Jag ska bli mamma!

 
 
Ja, jag ska bli mamma! Ni som följer mig på Instagram har nog redan sett den stora nyheten. Det var så skönt att äntligen få berätta. Särskilt eftersom hela hösten har varit väldigt tuff med både tröttheten från en annan värld men även mycket illamående som påverkat mig mycket. Därför har det inte blivit så mycket fokus på att uppdatera vare sig blogg eller flödet på Instagram. Det har helt enkelt inte funnits någon energi. Har kämpat med att få i mig mat och när jag kommit hem från jobbet har jag somnat direkt i soffan. Inte mycket till liv alltså, haha.
 
Nu känns det dock annorlunda. Jag är nu inne i vecka 15 och känner mig piggare. SÅ SKÖNT! Det finns fortfarande dagar som är tyngre men jag ser ljuset i tunneln. Fram till vecka 12 kändes det faktiskt rätt hopplöst och uppgivet. Kändes så orättvist att vissa kan må som vanligt medan en annan haft varenda symptom man kan tänka sig. Fast trots det måste jag säga att det har funnits en viss trygghet i det också. Så länge man känner sig gravid och har symptomen så har jag kunnat slappna av och känna att allt ändå borde vara okej därinne med det lilla livet.
 
I tisdags gjorde vi KUB-ultraljudet. För er som inte känner till KUB, så är det kort och gott ett test med blodprov och ultraljud där man kan se hur stor sannolikhet det är att det är något på fel på fostret. Får man en hög risk går man vidare till ett sk NIPT för att ta reda på mer om vad det handlar om. Vi fick dock en mycket låg risk så det behövdes aldrig. Tack och lov för det! Kunde inte sova på några nätter innan testet av nervositet. Har känt mig ganska olycksdrabbad de senaste två åren, så jag antar att jag hade svårt att se hur jag skulle kunna få en frisk liten krabat efter allt elände. Så beskedet om att allt såg fint ut var underbart. Vid ultraljudet var det en pigg liten filur som viftade på både armar och ben, sög på tummen och vinkade mot oss som om den visste att vi tittade. Så gulligt. Ni kan se den lilla handen på bilden nedan!
 
 
Nästa ultraljud, det sk. rutinultraljudet är i mitten på februari och då får vi förhoppningsvis reda på kön. Ja, jag tillhör en av dem som verkligen vill veta. ÄR SÅ NYFIKEN!
 
Vill ni följa med på resan? Kommer inte viga hela mina flöden åt detta men det kommer ju definitivt bli en del av mitt liv från och med nu. Tappade en hel del följare när jag berättade om graviditeten på Instagram, så det kanske inte lockar min följarskara.. men då får det väl vara så!
7 kommentarer
Maria

Grattis!

Svar: Tack snälla! ❤️
Debbie

Anonym

Följer gärna med! Grattis😃

Svar: Vad roligt! <3 Tusen tack!
Debbie

Anonym

eller så har du några avundsjuka fd följare :(

Emma Johansson

Grattis, följer gärna med på den stora resan som verkligen förändrar sitt liv, det är helt underbart att få bli mamma! Följer dig även på Instagram konstigt att man sluta följa någon pga det..

Svar: Tusen tack!! Känns som att det verkligen blir något helt nytt att uppleva, så det ska bli superkul. Ja, jag vet inte vad det beror på men plötsligt förlorade jag nästan 100 följare! Tror att vissa misstänker att man endast ska dokumentera bebissaker nu ;-)
Debbie

ajlimullersandvik.blogg.se

guuuuuud så roligt, gratulerar och all ycka! <3

Svar: Tusen Tack!! :D <3
Debbie

Emelie

Stort grattis 😍

Svar: Tack snälla!! <3
Debbie

Josefin

Gud så roligt! Grattis!! Följer gärna med på resan, extra roligt då vi ligger otroligt nära varandra i graviditeten verkar det som, vi gick in i v. 15 idag :) stort grattis igen!

Svar: Tack snälla! Vad roligt att höra! Så kul att hitta fler som har samma spännande resa framför sig :D Grattis till dig med!! <3
Debbie