Chabo eller Pallo?

 
Jag brukar verkligen inte förespråka rena kopior, eftersom jag själv älskar original och anser att kopior bara är ett bevis på en säljstark klassiker (alltså ännu större anledning till att köpa original). Dock måste jag erkänna att jag gillar denna Chabo från Ellos, då den faktiskt blir en större variant av originalet Pallo junior av Skrufs glasbruk. Chabo är nämligen 31 cm hög medan Pallo junior är 20 cm hög. Hade storleken varit densamma hade det varit rent plagiat och inte ens varit ett alternativ för mig. Vad tycker ni?
 
Nu råkar dock mina hyllor och skåp leva i överfllöd av diverse olika underbara vaser, så det känns inte aktuellt att fylla på med ännu en ny. Men ÅH så sugen jag blir ändå!
 
Chabo på miljöbild för att få en känsla för storleken:
 
1 kommentar
JUNITJEJ

Budget-varianten funkar för mig!