Inte som man tänkt sig

Hallå där! Kul att det fortfarande finns de som besöker bloggen, trots dålig uppdatering på sistone. Just nu är det fortsatt fullt upp med Noah som behöver mig mycket. Han har en riktigt mammig fas där han vill vara på mig hela tiden, dag som natt. Får inte mycket annat gjort alls. Kvällarna blir särskilt besvärliga då han gnäller väldigt mycket, får knappt äta upp min middag trots att han sitter hos sin pappa som brukar duga precis lika bra i vanliga fall.
 
Jag som inte ville samsova pga riskerna det innebär har nu blivit tvungen att göra det för att få någon sömn själv. Det blev med andra ord inte alls som jag tänkt mig, haha. Det börjar alltid med att han sover en liten stund i sitt nest, efter att man har kämpat en längre stund med att lyfta över honom utan att han vaknar - men sen så vaknar han trots diverse olika knep och får då ligga bredvid mig. Jag liggammar så han kan ligga nära och vara nöjd med både mat och sömn samtidigt som jag får sova mer. Win, win! Gaaaalet mysigt är det ju att ha sin lilla kotte sådär nära, mage mot mage och hans ena lilla hand på min kind. Mindre skönt på morgonen bara när han vaknar och sprattlar till, sparkar ofta rakt på kejsarsnittet som fortfarande är väldigt ömt. AJ!
 
 
I tisdags var vi hos läkaren efter att man hos BVC konstaterat att Noah hade kort tungband och tyckte att det behövde klippas. Amningen har fungerat riktigt bra sen start, det finns gott om mjölk och han blir mätt, även om jag under de första 2-3 veckorna hade väldigt ont (men kanske inte så konstigt, haha, hur van är man att någon suger på en flera, flera gånger varje dag?) men sen snart 3 veckor tillbaka har det varit utan smärta. Trots det så fanns en del andra saker som kunde bli bättre med ett klipp. Usch för att se sitt barn gå igenom det dock, tror mina hormoner fick sig en knäpp för jag ville mest bara ta mitt barn från läkaren och springa därifrån, haha. Att se någon stoppa in en sax i hans lilla mun var lite för mycket för mig, så H fick hålla honom i sin famn medan jag satt bredvid, spände hela kroppen och blundade. Noah klarade det galant i alla fall, han skrek såklart och var ledsen en stund men redan under den direkt följande amningen så log han och då kändes det bättre även för mig. 
 
 
Igår beställde jag det här babygymmet BabySpider från Franck & Fischer. Så himla bra (och snyggt)! Lätt att hänga dit lite vad man känner för. Den blåa kaninen är hans favorit just nu, han kan stirra på den i typ 15 minuter utan avbrott, haha. Ska köpa lite fler fina och roliga hängen till den inom kort! Finns så många söta speldosor, speglar och annat. 
0 kommentarer