Min helg

Min favoritfärg på penséer. Vissa går mer mot gult, andra mer mot lila och rosa. Men blandningen är underbar!

Den här helgen har jag fixat lite på balkongen, bland annat planterat lite penséer och planterat om övervintrade pelargoner och sticklingar. Har även skurat utemöblerna som stått ute (under plast) under vintern. Så underbart att få tillgång till balkongen igen! Det blir som ett extra rum här hemma, särskilt eftersom vi bor i en tvåa så känns det underbart att få tillgång till det igen. I fredags blev det middagspremiär därute för säsongen. En solig och varm kväll var det. Så mysigt!
 
Det blev en ranunkel i kruka till balkongbordet.

Under lördagen åkte jag och sambon till IKEA för att handla lite smått och gott som vi behöver. Idag planerar jag att putsa klart de fönster jag inte hunnit med, kanske bättra på färgen på spaljen på balkongen och olja in trallen. Vi får se hur mycket energin räcker till! Finns så mycket jag vill göra men jag måste planera lite annorlunda numera. Får liksom vara nöjd med mig själv om ett av mina mål blir gjorda på en dag, haha. 
 
 
 
 
0 kommentarer