Hellre en kamera

Black Friday innebar några fina köp för min del. Ni kommer självklart få se vad jag klickade hem (ja, så mycket skönare med nätshopping när man vet vad man ska ha) men det roligaste köpet är nog min nya kamera. Jag beställde ett nytt kamerahus! En Nikon d7500 får bli uppföljaren till min trogna följeslagare Nikon d90. Nästa steg på trappan!
 
 
Ända sen jag var liten har jag älskat att fotografera. Minns när jag fick min första kamera av pappa när jag var liten (den person som jag antagligen ärvt det starka intresset av då han också äger ett antal kameror och har fotat sen han var liten). Köpte nya fotorullar hela tiden som jag lämnade in för framkallning. Magisk känsla när man äntligen fick hämta ut det där kuvertet med bilder för att se resultatet! Haha, det var tider det. Under gymnasietiden läste jag media och foto, fick lära mig att framkalla foton själv och lärde mig samtidigt Photoshop och dess enorma makt över de känslor som bilderna ger oss. Det faktum att jag fick tillbringa tid på pappas reklambyrå och experimentera med deras kameror och program gjorde att intresset bara växte.
 
Två välanvända digitalkameror senare insåg jag att min första riktiga lön inte skulle gå till en dyr märkesväska utan en systemkamera. Mycket riktigt, det gjorde det. Har aldrig ångrat det beslutet.
 
Något jag dock har ångrat är att jag inte följde hjärtat och satsade på det som yrke. Jag lyssnade på andra röster kring svårigheterna att lyckas som fotograf. Därför fick det bli en hobby. En hobby som jag älskar att ägna mig åt...och något som jag älskar att kombinera med inredningen, min andra passion. Och fint är ju det, att de går att kombinera så bra. Svårare hade det varit med inredning och fiske, hahaha.
1 kommentar
Hanna

Jag har använt Nikon i flera år och tycker helt klart att de har de bästa kamerorna. :-)

Svar: Ja, samma här! Skönt att fortsätta med Nikon när man lärt sig deras kameror, då blir det enklare att börja med den nya :)
Debbie