Glöggfest

 
Igår gick den årliga glöggfesten hemma hos oss av stapeln. Detta år körde vi på knytis, så alla hade med sig lite smått och gott till bordet. Allt från mintflakes, hemgjord hallonkola, kolakakor med nötter, fudge och Rocky Road. Och glögg såklart!! Själv bjöd jag på mina saffransbullar med vit choklad, mjuk sockerkaka med lingon och de självklara skumtomtarna, haha. 
 
 
Kändes som att man fick gå loss till 100% på dessertbordet när man går på julbord. Det blev både en andra och tredje omgång av detta samt lite brädspel. 
 
 
De underbara tomte-partyhattarna som ni ser på översta bilden hittade jag på Leilas genaral store. Hur söta!? Fäller dock en del glitter som man nu kan se spår av lite överallt här hemma idag, haha. 
 
 
Glöggkopparna brukar jag få många frågor om. De tillhör serien Kastehelmi från iittala men tillverkas inte längre. Man hittar dem lättast på Tradera och ibland på loppis! De små guldfärgade skedarna fyndade jag på loppis tidigare i år.
 
5 kommentarer
Amanda Niclasson

Ser så mysigt ut!

JUNITJEJ

Så kul med glöggfest!

Svar: Ja! En riktigt mysig tradition! :D
Debbie

Tess

Så mysigt det ser ut! :)

Jennie

Ser så mysigt ut.

Linnea

åå vad mysigt! och fikat lät ju inte helt fel ;)