En vecka i Kroatien

Idag landade vi på Arlanda efter en veckas semester i paradiset. Ja, Kroatien visade sig vara helt underbart - precis som jag trott. Ni som följer mig på Instagram och tittar på mina Stories har fått en inblick i vad jag talar om.
 
 
 
Huset vi hyrde var fantastiskt och hade allt vi behövde och mycket mer. Eftersom vi var 8 personer som åkte iväg för att spendera en vecka tillsammans kändes det bra med ett stort hus för oss själva, där alla fick plats att njuta och ta det lugnt. Värmen gjorde att man mestadels ville spendera sin tid i närheten av eller i poolen men vi försökte hinna med lite annat också. Dock fick det bli korta stunder, eftersom värmen hela tiden låg mellan 36-39 grader.
Klänning från By Malina, solisar från Céline.
 
Vi flög till Pula och tog oss sedan med bil till staden Crikvenica. Huset som vi hyrde låg uppe i Grizane, bland bergen. Utsikten därifrån var magisk. Det kändes som en klarblå himmel utan slut.
 
Vår pool, överfull med uppblåsbara djur som vi alla köpt med oss, haha!
 
Klänning från Valerie, gamla sandaler från Topshop, väska från Longchamp, solisar från Ray Ban och hatt från Barts.
 
En dag åkte vi till stranden. Där var det dock så packat med folk att det inte var så mysigt, så det blev bara en förmiddag för mig där. Stranden i närliggande Selce (som vi besökte lite snabbt) var vackrare men det var bara två i vårt sällskap som begav sig dit för sol och bad. Det var svårt för stranden att konkurrera med en pool och solstolar för oss själva. Uppskattade i alla fall det varma, salta vattnet som var otroligt vackert. Precis sådär klarblått som man förknippar med Kroatien. 
 
Fullsmockad strand i Crikvenica.
 
En bild som sammanfattar min vecka; sol, bad och total avkoppling.
 
Det blev några luncher och middagar utanför huset, vi var ju tvugna att testa topplistan på TripAdvisor. Men vi tyckte om att äta våra egna måltider vid huset. Vi delade upp oss i två matlagningslag, tjejerna och killarna. Det fanns flera rymliga uteplatser att slå sig ner vid, en av dem vid den stora grillen. Underbar stämningsbelysning när mörkret började falla och gott om plats att fylla bordet med godsaker.
 
 
 
 
En av dagarna besökte vi Crikvenicas kärna. Det var 39 grader i luften, solen stekte så pass att ca 2 timmar räckte gott och väl innan vi ville tillbaka till vår pool, haha. 
 
 
 
 
 
Bjuder på denna, haha. En helt toksvettig Debbie i Crikvenica. 39 grader - vattenflaskan i högsta hugg!
Kjol från & Other Stories, väska från Marc by Marc Jacobs. 
 
 
Väggen utanför en glasskulptörs butik i Crikvenica.
 
I Crikvenica hittar man Tos, en glassbar som även serverade fantastiska bakelser. Den här varma dagen beställde jag den här otroliga skapelsen baserad på hasselnötter, vispgrädde och en hög dos Ferrero Rocher. Kan nog mycket väl vara något av det godaste jag ätit. Tipset om denna fick jag av en fin insta-vän, som även gav mig flera bra tips om sevärdigheter i området. Tackar för det!
 
 Den här glassen kommer jag att sakna. Sååå god!
 
På torsdagen bjöd vår husvärd oss på middag. Otroligt fint gjort. Vi fick smaka på en typisk kroatisk rätt och hade en jättehärlig kväll tillsammans med han och hans fru. Som dessert hade de köpt med sig olika bakelser från just Tos som vi besökt innan. Så roligt att vi då fick smaka lite av alla bakelser som de hade att erbjuda!
 
 
 
 
Ja, detta är en del av de saker vi gjorde under veckan. Vi hann även med en svettig utekväll i dansens tecken och många drinkar vid poolen. Livet är bra härligt ibland! 
 
 
0 kommentarer