Gråa gardiner

Gardiner är verkligen ett enkelt sätt att förändra ett rum och det behöver inte bli svindyrt heller. Om man nu inte snöar in på ett visst tyg som man bara måste ha. Lätt hänt om man heter Debbie.
 
Jag har bestämt mig för gråa gardiner till vardagsrummet. De ljusgröna som jag har nu har blivit blekta av solen och har förlorat sin vackra färg på den del som är närmast fönstret. Inte alls snyggt.
 
Så åter till de gråa. Det finns ju såå många olika nyanser men ingen känns helt rätt. Tror mest på den översta av dessa men har inte sett detta par på riktigt. Svårt att veta då tycker jag. Vill gärna att det ska vara så likt soffan som möjligt. 
 
Jag älskar HIMLA och deras linne-kvalité. De blåa i sovrummet är från HIMLA och jag älskar hur linne liksom lever sitt eget liv. Lite rynkor och ojämnt här och var men det är liksom det vackra, själva charmen. Skönt att slippa stryka också, haha.
 
 
Gardin Lina, finns hos Hasta Home. Min favorit såhär långt.
 
 
Gardin Hirsholm från Jysk. Bra pris men troligtvis för mörka.
 
 
Gardin Sunshine från HIMLA i askgrå (samma serie som jag har i sovrummet). Finns hos bl.a. Ellos.
 
 
 
0 kommentarer