En jobbig period

Hösttröttheten har kommit ifatt mig och jag känner mig ganska oinspirerad och.. ja, trött. Har kommit hem efter jobbet och bara lagt mig i soffan, inte orkat så mycket mer. Idag träffade jag en vän och åt middag på en av mina favoritrestauranger i stan. Det var välbehövligt, att göra något annat och att få ventilera kring allt som händer just nu. Det var längesen läget kändes bra.
 
Jag har haft en tuff sjukdomsperiod som har bättre och sämre dagar, som de flesta andra.. men mina sämre dagar drar mycket energi ur kroppen och det är inget jag brukar dela med mig av vare sig här eller på Instagram. Jag har troligtvis IBS efter en längre periods problem med magen, som under en tid nu bara blivit värre och värre. Kan i princip inte äta något alls utan att må fruktansvärt dåligt. Jag vet aldrig hur det ska gå efter en måltid. Har försökt att utesluta både det ena och det andra men just nu hjälper inget. Stressen som jag utsätts för under dagarna hjälper sannolikt inte heller men det är ju en del av mitt jobb som förskollärare.
 
En galen förkylning på det (som vägrar lämna min kropp), en inflammation i knät som gjort att jag knappt tagit mig fram vissa dagar och tandvärk med rotfyllning som följd har varit som grädden på moset. Det har alltså inte funnits så mycket mer av mig att ta av. Jag har gett allt till min arbetsplats... och sen kommer jag hem och sover. Ibland känns det som ett skämt. Vad är detta liksom? Inte ett jätteroligt liv, nej.
 
 
0 kommentarer