Dunderförkyld

Imorse vaknade jag och kände mig riktigt risig. Förkylningen som jag hade för tre veckor sen höll i sig ungefär en vecka men jag jobbade ändå, tryckte undan den så gott det gick och körde på. Tror jag får betala för det nu, för under dagen har jag bara känt mig värre och värre. Kan knappt titta på en lampa utan att nysa, haha.
 
Får bli soffläge för mig imorgon istället för jobb. Jag är rätt dålig på att lyssna på min kropp och vila när jag verkligen behöver. Jag vill liksom inte, så jag kör på tills jag inte kan längre. Inte konstigt att jag haft utmattningssymptom och känt mig utbränd på sistone, egentligen. Jag måste bli bättre på att ta hand om mig själv. Typiskt det där, man vill så mycket men tid och ork räcker inte till. 
 
Kryper ner under filten, mumsar på en bit kardemummabulle, en kopp te och Netflix. Och lite nässpray på det.
 
 
0 kommentarer