Det eviga mörkret

Det här mörkret alltså.. ja, det är tur att jag har så många ljusstakar och lyktor som jag älskar att använda, annars hade jag begravt mig under ett täcke och gått i ide under den här årstiden. Ja, om jag var ekonomiskt oberoende och räkningarna liksom skötte sig själva, vill säga, haha.
 
Jag kan lätt bli nedstämd såhär års just för att jag inte klarar av allt mörker. Jag behöver ha saker att se fram emot och längta efter under den perioden, så att den går att ta sig igenom. Som de flesta skulle jag ändå tro? Visst är det mysigt att mysa inomhus när det är mörkt och ruskigt utanför men dagarna känns ju sååå korta numera. Jag blir bara trött och gnällig, haha. Mitt jobb är ju inte heller sånt att jag kan ta ledigt och bara resa bort en vecka i November, så det gäller attt hitta annat som gör en glad! Så.. just nu glädjs jag åt att tända ljus och drömma om mina kommande vitrinskåp.. haha!
 
 
0 kommentarer