Jul från Svenskt tenn

Idag besökte jag Svenskt tenn eftersom de öppnade sin julshop igår. Jag älskar deras julsaker och har länge velat köpa på mig lite fler dekorationer för granen. Har dock inte haft någon gran föregående jular så det har känts dumt att kasta iväg pengarna på sånt, haha.
 
Nu fick jag i alla fall frossa eftersom granen är ett faktum. Svårt att välja dock och budgeten kan ju snabbt springa iväg. Särskilt när man dessutom förälskade sig i deras nylansering av Järdinjär. Josef Franks skål som liksom inte gick att motstå när man redan har en djup crush på Hortus-vasen. Eftersom jag har Hortusen i grönt glas kände jag för skålen i klarglas. Så ja, budgeten fick sig en törn men oj så vackra saker jag kom hem med!
 
Temat för i år är orientalisk jul och det syns ju också på vissa av dekorationerna. Lekfullt och annorlunda men ändå klassiskt. Några nyheter i temats anda följde med hem men också några återkommande klassiker som man sett förut.
 
 
0 kommentarer