Smoothie!

Smoothie dagen till ära. En riktig blåbärsbomb. Fick ju så mycket blåbär av min svärmor som varit och plockat i höstas. Så skönt att få vara ledig såhär mitt i veckan också, så tacksam mot dessa röda dagar som dyker upp titt som tätt.
 
Igår var jag på Ulriksdalsslottsträdgård med mamma. Jag köpte en ny Klematis till balkongen, måste ge det en ny chans sen den förra dog. Skulle ju vara så vackert om den blev stor och tät, växande mot spaljén. Köpte dock en annan sort den här gången, en som jag verkligen gillar! Hoppas den kommer att trivas i kruka. Det är ju ingen garanti.. men så fint! Perfekta insynsskyddet tänker jag, eftersom balkongen bredvid är rätt så nära. Fick höra att jag borde satsa på sk urnjord till den stora krukan jag planterar i (ska tydligen vara långtidsnäring i den) men när jag googlar lite verkar det mest bara handla om att slippa bidra med näringen själv. Jag vattnar ju alltid med näring i vattnet ändå, så jag kanske kan plantera med vanlig jord och lecakulor, tänker jag.. Vi får se. Dagens projekt att ta reda på mer och kanske åka och köpa en säck (suck att man inte har någon bil). Och fortsätta med fönsterputs. Puh!
 
 
0 kommentarer