London över påsk

Hallå där! Nu är jag hemma, efter fyra underbara dagar i London. Känner mig så megaduktig då vi tagit oss runt i hela London till fots! Det känns i benhinnorna nu vill jag lova, haha. Tror att jag kanske håller mig rätt stilla idag ;-) Måste dock säga att det nog var det bästa med hela vistelsen där, att gå runt alltså, att verkligen få lära känna stan och se hur alla delar sitter ihop med varandra. Bästa sättet att hitta gömda pärlor på!
 
När jag har varit där tidigare har det blivit mycket tunnelbana för att snabbt ta sig mellan de olika platserna man vill besöka, men eftersom jag redan turistat där kände jag att det var väldigt roligt att bara strosa runt och se var man hamnade. Vissa ställen har jag besökt på nytt, eftersom de är så fantastiska (läs: Harrods, haha) och andra var första gången. Mycket shopping blev det! Allt från Primark till Miu Miu (vad det blev därifrån kommer jag definitivt att visa er i ett senare inlägg). Så, här kommer några bilder från resan:
 
 
Direkt när vi kom in till London med expresståget till Victoria Station bestämde vi oss för att gå. Det var så vackert väder och varmare än i Stockholm, så vi traskade runt och hamnade snabbt vid Buckingham Palace. Herregud vilken turistmagnet alltså, detta var enda bilden jag lyckades få där man faktiskt såg grindarna och inte fick med en massa okända människor på fotot, haha.
 
 
Vi traskar över Westminister-bron på väg till hotellet som låg precis på andra sidan (bakom The Eye).
 
 
Här pratar vi konditorier. Det ena efter det andra skyltfönstret fick människor (inklusive mig själv) att stå och dregla. Detta är från ett konditori på Regent Street.
 
 
Sambon smygfotar mig innifrån Miu Miu-butiken då jag står och har beslutsångest över vilken färg jag ska välja. Som ni ser på kassen bredvid mina fötter blev det även ett köp på Hunter.
 
 
Vi strosade igenom alla parker i jakt på en bänk att sitta ner för att njuta av solen. Det tog ett tag innan man hittade någon som var ledig denna dag kan jag lova. Ser ni hur mycket det blommar? Såhär var det överallt. Vår deluxe!
 
 
På väg in mot Londons kärna stöter vi på detta! 
 
 
På väg hem efter middag och drinkar promenerar vi längst med Victoria Street, spana in ikonerna som alla kom med på samma bild. Underbart!
 
 
Japp, drinkar och vin blev det minsann. Så skönt att sätta sig ner efter en lång dag till fots med en drink i baren. 
 
 
Jag var tvungen att hinna med ett nytt besök på Harrods. Dels för att jag älskar upplevelsen med hela varuhuset som är så vackert men också för att sambon inte hade varit där. Köpte med mig en ny sovenir med mig hem, haha. Deras burkar ÄR ju så vackra!
 
 
Påsk i skyltfönstrena på Harrods. Annars måste jag nog säga att det inte var mycket påsk över staden såhär i påsktider. Känns som att vi svenskar går loss på traditionen mer...
 
 
Hur vackert?
 
 
Mums!
 
 
På väg till hotellet på kvällen kunde man verkligen njuta av vackert upplysta byggnader över hela stan.

 
1 kommentar
Sara

Hej! Kan du inte ge dina bästa shoppingtips o visa vad du shoppade i London? Jag o sambon ska dit i juni.

Svar: Absolut! Kan knåpa ihop ett inlägg snart!
Debbie