Jakten på guldspegeln

Tänk att det ska vara så svårt att hitta den där perfekta helkroppsspegeln med guldram. Jag har varit ute efter en väldigt länge nu, till hallen. Just nu har vi en vit från IKEA, den står lutad mot väggen sen vi flyttade in. Jag känner inte för att sätta upp den eftersom jag vill ha någonting bättre. Att göra hål i väggen är för mig att ta ett beslut om att någonting ska stanna - och det vill jag inte.
 
Egentligen är det ingenting fel på den spegeln vi har, men det känns lite tråkigt när allt bara är vitt. En guldram för in lite mer lyx till hallen, vilket den behöver. Det måste vara vårt mest svårmöblerade rum. En rymlig hall som ska agera både hall, förvaring och arbetsplats i form av skrivbord och dator. Att få till en mysig plats där känns ibland omöjlig, jag tror jag har nämnt problemet några gånger tidigare, haha. Hur som helst, jag vill ha den där helkroppsspegeln! Titta bara på dessa inspirationsbilder, så fint det kan bli..
 
Jag vill liksom ha en sån spegel som ger hemmet en touch av antikt, utan att lägga någonting gammalt över det. Det ska andas modernt men personligt, det är ju min favorit. Just nu har vi mest bara moderna möbler, det är mest i de små sakerna som det gamla kommer in genom sånt jag fått genom min mormor eller farmor. Såna saker, som porslin osv bär ju på mysiga minnen så då blir det ju något extra även för det. 
 
Men ja.. Några tips på vart jag borde leta? Bor ju i Stockholm och här känns varenda loppis och antikhandlare antingen utplockad eller svindyr. Jag kollar auktioner på nätet men även där är ju folk väldigt medvetna om hur populärt det är. Skulle vilja hitta den där skattkammaren, det där smultronstället med riktiga fynd. Men det lär ju inte hända här!
 
 
0 kommentarer