Dansk design

Jag älskar verkligen dansk design. Allt från större möbler till porslin. Royal Copenhagens porslin har jag länge trånat efter och igår köpte jag äntligen min första del. Ett serveringsfat, perfekt för det mesta. Snittar, små pannkakor, kakor, you name it! Tycker dessutom att denna serie passar så fint ihop med Rörstrands Swedish Grace. När man ser det helvita porslinet (dvs samma fast utan det blåa mönstret) är faktiskt likheten slående. Jag tänker mig att det kan vara kul att blanda! Mix and match. Vissa delar från Royal Copenhagen, som fat, kanske tekanna (den är ju så himmelskt fin) och lite annat. Det får bli en del i taget, prislappen är ju inte riktigt lika bra som hos Rörstrand. 
 
 
Något annat som fick följa med mig hem igår var denna kjol och top som tillsammans ser ut att bli en klänning. Alltså, jag blev helt kär i detta set när jag tog på mig det. Perfekt för bröllop och andra fina tillställningar! Smycken behövs ju inte, det blir bara överflödigt. Så vacker - och på rea! Istället för 2000kr fick jag betala 1200kr. 
 
 
Jag gjorde fler fynd på rean igår och nästan alla klädköpen gjorde jag på Illum Bolighus. Otippat va? Man förknippar ju mest den butiiken med inredning. Dock har jag köpt kläder där förut och jag hittar faktiskt ofta riktigt snygga plagg där. Kul också eftersom det är märken som inte finns överallt. Man kan bli lite mer ensam om grejerna.
 
 
0 kommentarer