Lampa till hallen

Ja, det där med lampa till hallen alltså! Herregud, tror jag har googlat runt på detta hela veckan nu. Kan inte bestämma mig! Sen blir det ju inte lättare när sambon ratar mina favoriter (som den vita plafonden från By Rydéns med hela 14 lampor. Kanske bra i och för sig, 28 glödlampor hade säkert blivit varmt, haha). Han har väl sagt OK till de tre översta.. fast han har svårt att se hur det skulle bli och menar att han överlämnar det åt mig. Samtidigt som han säger tvärnej till vissa, haha. Inte helt lätt detta! 
 
När jag tycker att det är svårt att bestämma mig för något eller behöver visa sambon hur jag tänker (han har inte alls lika lätt att se saker framför sig som jag och han har ju inte särskilt stort intresse av det heller) så gör jag såna här kollage, som ni ser nedan. Jag sätter ihop rummet med olika alternativ, som i det här fallet olika taklampor, för att se vilken jag får feeling för.
 
Älskar den i mässing från Pholc - men eftersom det ska vara två lampor, kanske det rent av blir lite overkill med alla glaskupor? Kanske.. men jag är ändå lite kär i idéen. Föll kanske lite mer för den första idén med lampan från AH Belysning (se förslagen längre ner). Inte sett den någonstans heller, vilket gör det lite roligare. Känns ju annars som att man har rätt mycket samma i hemmen nu för tiden. Svårt!
 
Säg gärna vad ni tycker! Vilken hade ni valt?
 
 
Mina två exempel till hallen:
 
 
 
 
 
 
1 kommentar
RF

Jag tycker AH eller Rubn (om den inte hänger för lågt, men du kanske har hög takhöjd å då tycker jag absolut att den är ett alternativ)

Svar: Ja, jag håller med! Eftersom jag ska ha två känns de mest lämpliga. Jag beställde två st Mora från AH. Hoppas så att det blir bra! :) Tack för att du tyckte till!
Debbie