Fredagstulpaner

Äntligen fredag! Så låter det väl varje vecka, haha. Är inne i en tid med utvecklingssamtal och dessutom har vi haft vikarie hela veckan då en kollega varit sjuk. Det gör att det blir lite extra utmanade om dagarna, så jag får hoppas att jag håller mig vaken efter kl. 21 ikväll, haha. Blir till att sitta upp i soffan om jag ska klara det! 
 
Tog mig i alla fall förbi Hötorget för att köpa lite blommor. Stör mig nå otroligt dock att jag köpte de franska tulpanerna utan att själv granska dem, för det visade sig att de har ett av blombladen ner på stjälken. Vad gör det? Jo, när blomman börjar slå ut så klyvs stjälken utav bladet som fälls ut.. och hela knoppen ramlar av. Hände mig förra året och herregud vad arg jag var. De är ju inte helt billiga direkt, så det känns surt när de bara står typ 2 dagar pga en sån orsak. Får väl göra som man borde, gå tillbaka och klaga. Men vem orkar? Får njuta av den korta tid jag får med dem och sen komma ihåg att ALLTID spana in stjälken själv innan köp. Typiskt, har ju haft sån tur det här året att jag liksom lyckats glömma det där.
 
 
0 kommentarer