Nya dörrhantag

När vi flyttade in i lägenheten för tre år sedan störde jag mig genast på dörrhantagen. Vi har bara en dörr in till sovrummet och en till toaletten (samt tillhörande toalås) så det var ju inte ett särskilt stort projekt, dock har det bara inte blivit av och när jag väl kommit på att leta handtag har jag inte hittat några som känts helt rätt.
 
Så besökte jag Byggfabriken och fann dem! Våra tidigare handtag är alldeles för tråkiga och moderna, passar inte alls i vår 40-talslägenhet med kromade silverhandtag på balkongdörrar och fönster. Kändes helt fel tillsammans. Sovrumsdörren är dessutom väldigt nära balkongdörren så det har verkligen sett skumt ut, ingen som helst röd tråd. Förstod inte alls hur byggarna tänkte när de totalrenoverade hela lägenheten inför försäljningen.
 
De tidigare handtagen känns mer som att de hör hemma i en nyproduktion med en känsla av att lägenheten är i en stil därefter. Hur som helst, blev galet nöjd med bytet! Helt lätt var det dock inte, när jag tog bort de gamla handtagen upptäckte jag att man tidigare borrat alldeles för stort. Var nära att de nya handtagen inte skulle gå att fästa då man behövde göra nya hål. Som nära på ett under så gick det i alla fall - och vilken skillnad de gör! En sån enkel detalj gör såå mycket...
 
Före:
 
Efter:
 
0 kommentarer