Citronmuffins

 
 
Jag tror att jag har lagt ut recept på dessa muffins tidigare men jag får alltid frågor om det när bild läggs ut. De är verkligen de absolut bästa citronmuffins jag vet, eftersom de blir så otroligt saftiga. Tillsammans med glasyren blir de helt oemotståndliga. 
 
 
Saftiga citronmuffins:
 

150 g mjukt smör
2 dl socker
2 ägg
skal av en citron
0,25 dl saft av en citron
0,75 dl mjölk
3 dl mjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver

 

Vispa smör och socker pösigt. Vispa ner ett ägg i taget. Rör ner citron och mjölk. Blanda mjöl, vaniljsocker och bakpulver i en bunke och rör ner i smeten. Klicka ut i 12 st muffinsformar och grädda mitt i ugnen (200 gr) i ca 15 min.

 

Glasyren jag gör innehåller:

 

1 dl florsocker
2 tsk saft av citron
150 g Cream cheese (philadelfia)

 

Jag gillar att dekorera mina muffins med små söta sockerpärlor av olika slag, dessa och även muffinsformarna kommer från Lagerhaus.

0 kommentarer