Trevlig helg, var det ja

Jag tror inte längre på kärleken. Min kärlek gav mig nytt hopp efter allt vi varit igenom på sistone. Vi skulle rädda det här. Han sa att han var min. Men lika plötsligt som förra gången tog han tillbaka sina ord.

Jag såg fram emot och hade förberett mig både mentalt och fysiskt på att delar av den här helgen skulle handla om oss. Vi sågs förra helgen och det var toppen, trodde jag. Jag kände mig hel igen med honom och vi hade kul. Vi skulle ta det långsamt och kravlöst. Idag fick jag dock veta att han ändrat sig. Så nu sitter jag här, känner ingen hunger, mår bara illa och kan inte sova trots att jag är trött. Det är en miljon känslor som slåss om att få vistas i samma kropp. Jag är arg, besviken och otroligt sårad. Känner mig inte värd någonting alls.

Jag känner en djup saknad efter killen jag var tillsammans med för bara några veckor sedan och som jag tills nu trott att jag kanske skulle få tillbaka. Jag har dock insett att det inte kommer att hända. Ingenting jag kan göra kommer förändra något, eftersom det här är större än mig. Jag känner en helt obeskrivlig smärta men jag vet att jag åtminstone har erbjudit mig och försökt göra allting bra igen. Jag vill finnas där för honom genom vått och torrt och det vet han. Jag hade gett honom allt. Mer kan jag inte göra :'( Hur mycket jag än hatar det här!

För jag vet att när vi är tillsammans, är vi hur bra som helst. Vi var som gjorda för varann och jag kommer aldrig någonsin förstå hur man kan vilja kasta bort det. Aldrig, aldrig någonsin.
6 kommentarer
sofie

Åh vad tråkigt, Börjar nästan gråta när jag läser var du skrivit! Gick igenom samma sak själv för tre månader sedan. Det är så oerhört jobbigt när det inte finns något man kan göra åt en ofrivillig situation som det här. Men med tiden kommer du må bättre! Det gör jag, det är fortfarande jobbigt av och till men inte i samma omfattning. Det låter så klyschigt när man säger det, men hang in there, det kommer att bli bättre. Och är det meningen att det ska bli ni kommer det att bli det, men det kanske inte är rätt tid nu!

Christine

Usch, jag vill bara krama om dig! Jag känner verkligen med dig, det skulle kunnat vara jag som skrev det där för 2,5 år sedan. Men sofie har rätt, det BLIR bättre. Ge det tid! Och tänk ALDRIG att du inte är värd något. Det är så lätt att ta på sig allt ansvar och tro att det allt handlar om en själv och vad man borde ändra med sig själv elelr göra bättre. Just nu ser du bara det som var bra dessutom, inte det som var mindre bra.



Det gör så jävla ont en lång tid men så småningom kommer aptiten tillbaka och du går en hel dag utan att tänka på honom. Som sagt, ge dig själv tid nu att läka hjärtat.



Kram på dig!

Läsare

Christine här ovan sätter huvudet på spiken. Jag har också gjort exakt likadant, tagit på mig allt ansvar för hur det blev och att det tog slut.



Tänk på att man alltid är två i en relation, och det är ALDRIG en persons fel när det går snett.



Mitt råd är att ge det tid, du MÅSTE ge dig själv det, för att få perspektiv på allting.



Det är inte mycket till tröst just nu, men en dag kommer du garanterat vakna en morgon och känna dig lyckligare än någonsin, utan just den här killen.



Kram på dig.

Debbie

Tack allihop, ni är underbara!! krama

kusin

Tänker på dig älskade vän!!! Så lessen att höra att du inte mår bra, men som sagt det är inte ditt fel, inte dig det är fel på eller det du gör.... man kan inte ändra sig själv så att han ska älska dig eller vilja kämpa för eran relation. Han ska älska dig trots alla fel och brister, och just för att du är den du är!!!



Ingen är mindra värd än att få den äkta kärleken... och du min vän är värd sååååååå mycket mer!!!



älskar dig

Cissi

Han är inte ens värd dig :(

Och du är värd någon bättre!!!