Inte ens solen gör mig glad


En riktig vårdag. Jag har städat, både inomhus och utomhus. Gått en lång promenad med hunden, i mina Easytone promenadskor och njutit av solen. Fast trots att solen skiner och det egentligen inte kunde vara mer perfekt, så har jag känt mig otroligt låg den här helgen. Saknar honom. Var ute med en vän igår, åt middag och hade det trevligt. Har umgåtts flitigt med vänner på sistone, ger inte mig själv särskilt mycket tid till att tänka. Men jag känner mig tom. Hade sett fram emot dom här vårpromenaderna så otroligt mycket, men dom är inte alls lika speciella när jag inte får hålla hans hand. Jag vill bara svära och skrika, för jag hatar det här!
9 kommentarer
helena

Tänker på dej och hoppas att det ska kännas lättare att bära snart. Massa kramar och styrka. Ta hand om dej!

Gammal läsare

Vet du, det kommer att kännas såhär ett tag, kanske månader. Jag (och många fler) har varit i din sits, och för mig var det som att livet tog slut. Det kändes som att tårarna aldrig skulle sina.



Men så rätt vad det är kommer du att komma på dig själv med att le och skratta och känna dig lycklig. Fortsätt att hitta på saker och umgås med vänner, så kommer den här sommaren med stor sannolikhet att bli en av de bästa någonsin!

Debbie

helena: Tack söt. Ska höra av mig till dig snart, saknar dig. Kram!



Gammal läsare: jo, jag vet ju att det kommer bli bättre efter ett tags smärta. Har ju varit där förut. Är väl därför jag är ledsen också, trodde inte att jag skulle hamna där igen. Trodde att den här killen var på riktigt nu.. men nupp! Fick mig en rejäl käftsmäll. Visst, jag hittar stunder av lycka och glädje. Men sen är det så mycket som påminner mig.. och tomrummet han lämnar är inte kul. Jag trodde vi kunde ta oss igenom allt, för vi ville verkligen va med varann. Men när han plötsligt ändrat sig där så blev jag så besviken och sårad. Men jag ska fortsätta att hålla mig sysselsatt så att hjärnan inte får tid att grubbla på saken. Jag kan inte få honom att vilja, han måste vilja det själv. Och jag måste acceptera att inget jag säger kan få honom dit. Tack för ditt stöd!

Rebecca

Jag kan inte begripa hur det kan bli sådär. Så många, inklusive jag själv, har varit med om det, men att något känns rätt för den ena och inte den andra är egentligen svårt att förstå.. Skulle inte förvåna mig om han kanske inser sitt misstag med tiden.

Anna

Hoppas att de snart blir bättre, kram

Debbie

Rebecka: Ja, jag kan inte heller förstå det. Han gör det "rätta".. vete tusan vad det betyder, men ja. Vi får se.. om jag ens vill då. Han sårar mig mer och mer hela tiden just nu genom att vara kall och onåbar. Men ett av mina ex var rolig. Han sa "Tro mig, han kommer ångra sig. Om någon vet hur det är att förlora dig, så är det ju jag." ;P



Anna: Tack! krama

Rebecca

Följ ditt hjärta om det skulle hända men du låter ändå stark när du säger att du själv inte vet om du skulle vilja ha honom i såna fall. Shit vilken gullig line av ditt ex! nästan så du skulle take him back ;)

Anna

När det tog slut mellan mig och mitt ex i höstas kändes det bara som ett svart hål. Fattade inte hur jag skulle kunna leva utan honom. Men det går över. Det är jobbigt under en tid och klart att man saknar den andra enormt mycket. Minnen och saker som påminner. Det gör ont. Jag tror att det viktigt är att man sysselsätter sig precis som du gör och försöker tänka på annat, men samtidigt måste man ge sig själv tid att sörja och få vara ledsen. Man kommer över det! Massa styrkekramar till dig.

Stina

Jag vet att det inte hjälper att säga men jag säger det ändå: tiden läker alla sår. Träffa människor och försök att sysselsätta dig så ska du se att det känns liiite bättre iaf. Stor kram!