En dålig dag

Början på det nya året har varit bra, förutom just idag. Sov dåligt och dagen har hittills mest bara bjudit på ledsna, arga och besvikna tankar. När jag är ledsen eller sårad har jag en tendens att vilja fundera i tysthet ett tag, andra kallar det tjura. Det är nästan lite självplågeri men det är så jag fungerar. Jag kan inte alltid sätta ord på saker eller förklara varför det känns som det gör på en gång. Det är bara en känsla och den får mig att avvakta, så jag vet hur jag ska formulera mig. Idag är en sån dag, när något känns otroligt fel och jag bara vill vara ifred. 

Det här året kommer bjuda på så mycket nya saker för min del och mycket av det skapar ångest. Jag ska exempelvis börja jobba på riktigt, det vill säga med något som jag faktiskt är utbildad till och förhoppningsvis känner är rätt för hela min framtid. Eller åtminstone ett långt tag framöver. Ett extraknäck behöver ju inte kännas rätt, då är man nöjd bara man får pengar. Men detta är så mycket större. Nu gäller det liksom att alla dom där åren på Universitetet inte var bortkastade.

Bara lite av de känslor och tankar som far igenom mitt huvud idag.
3 kommentarer
Ale

Det kommer att gå bra Debbie. Du får försöka se på allt det nya som kommer med det här nya året på ett positivt sätt. Alla erfarenheter som vi får är lärdomar, det är sådant som lär oss något om oss själva och om annat runt omkring oss =)



Hoppas du får en bättre dag imorgon! Kram// Ale

JOSEFIN

jag tog mig friheten och bytte till devote, bubbleroom var skumt, texten åkte hit och dit hela tiden, blä.



men du, inte ska du vara ledsen :( tråkigt ju. vi borde ta en fika någon dag tycker jag. KRAM

helena

åh, vet så väl hur du känner. hur det kan kännas. är ju också där ibland, ganska ofta i mina tankar! men det kommer gå så bra så bra för dej! det vet jag! ska hålla tummarna! många kramar till dej!