Clueless

CluelessFilmen Clueless handlar om Cher (Alicia Silverstone) - en vacker, rik och klädtokig tonårstjej som älskar att spendera sin tid i shoppingcentrum. Hon är självklart den populäraste tjejen på skolan och kan få vilken kille hon vill. När då den irriterande plastbrorsan Josh menar att Cher är egoistisk är hon inte sen med att försöka bevisa motsatsen. Hon hittar en flickvän till sin tjuriga lärare - visserligen för att göra honom på gott humör så att han höjer hennes betyg - och stylar om den nyinflyttade tjejen Tai (Brittany Murphy) så hon inte blir stämplad som en nörd inför hela nya skolan. Cher visar sig hjälpa andra väldigt bra, men vet inte riktigt hur man hjälper sig själv. Det är då hon plötsligt är helt Clueless!

Filmen är inspelad 1995, så här har vi antagligen föregångaren och inspirationen till filmer som Legally Blonde och Mean Girls. Jag kan dock tänka mig att man känner aningen mer för den här filmen om man själv växte upp under samma tid. Men även om dåtidens lite galna mode ligger på hyllan är filmens story fortfarande i tiden. En riktig tjejfilm med feel-good-känsla, som inte bör vara en främling i samlingen.


Clueless
finns att köpa på CDON för endast 59 kr!
8 kommentarer
Emma

Bra att du recencerar den! tänker kanske se den imorgon (Har beställt hem den plus några anda filmer från CDON, hoppas att de kommer imorgon!)
:)

delinda

en riktig tjejfilm=)

Angel

Clueless är en klassiker =)

Carolita

Undrar hur många ggr jag sett den filmen!

nathalie

mysigt, jag älskar sånna där filmer. Typiska High school filmer

Charlotte!

oooooh vad jag avgudade de tejerna när jag va liten! ville ha sånna fluffpennor och deras kläder.(som jag nu tycker är avsyvärda)

Hanna

åh! love! :)

Petra

Herregud, vet inte hur många ggr jag har sett den filmen. Ser alltid på den när man känner sig lite deppig :P En klassiker!