Bio: Harry Potter 5

PotterHarry Potter har endast vännerna på sin sida när hela magi-världen vänder sig emot honom då han påstått att Voldemort är tillbaka. Hogwarts förlorar Dumbledore som sin beskyddare och eleverna på skolan måste nu lyda den onda proffessor Umbridge som styr dem med järnhand. Harry lider av svåra mardrömmar, ilska och rädsla inför att bli den han hatar allra mest.

När jag läste boken Harry Potter and the Order of the Phoenix för första gången minns jag hur mörk jag tyckte den var. Harry Potter var mycket mer bekymrad, arg och sårad. Filmen var likadan, men den var inte lika jobbig att se som att läsa. Det var många scener som jag saknade - och andra jag var glad att de inte tagit med. Men tillräckligt mycket hemskt för att man skulle sitta och svära i biostolen. Det söta och mysiga med Harry Potter som man förr fick ta del av, har för varje film försvunnit mer och mer. Det måste varit svårt att göra en filmatisering på en så tjock och innehållsrik bok som den här. Allt har kortats ner och mycket av charmen har gått förlorad. Men trots det måste man älska Harry Potter.


Tips! Vill du också gå på gratis bio? Läs mer här!
8 kommentarer
angelica

:)gött

Minna Hokka

jag måste se den

Matilda

ska kanske se den!

Nina

Jag håller med dig! Jag såg också den igår.

Anna

Jag ska se den imorgon! Längtar. :-)

Denise

åh den måste jag se! hihi

Denise

åh den måste jag se! hihi

Doggiedash

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.