Chanel Vitalumière

Chanel VitalumièreNär presentkortet från GratisBio föll ner i lådan var det helt självklart för mig vad slantarna skulle gå till. Jag var sedan innan väldigt nyfiken på både foundation och concealer från Chanel. Men då jag för tillfället är väldigt nöjd med min foundation från Lancôme fick det bli concealern. Det är ju trots allt riktigt svårt att hitta en bra concealer!

Concealern Vitalumière påminner väldigt mycket om Cover All Mix från Make Up Store. Den är i kakform och appliceras med hjälp av medföljande pensel. Väldigt dryg och väldigt effektiv. Skillnaden mellan Vitalumiére och Cover All Mix är att du här endast får en nyans och det blir därmed svårare att anpassa den till hela ansiktet. Det här ska vara boten mot mörka ringar under ögonen, resten får du fixa på annat vis.

Det som gör att Vitalumière vinner över Cover All Mix är att den inte blir kakig efter några timmar utan håller i stort sett hela dagen. Sen att den inte täcker riktigt lika bra som Cover All Mix, det är en helt annan sak. Man kan visst inte få allt. Slutsats? En riktigt bra concelar som jag tror att många skulle bli nöjd med!

Pris: Ca 355 kr.
8 kommentarer
Tobias

svar: hehe okey men då ska du behålla galgen :D

Johanna

Jag har nyligen köpt concealer från Lancome. Ska komma ihåg Chanel sen också!

Veronica

svar: jaa, både stjärna och ljustake är fint. Har både och jag, fast i olika rum förståss:)

Ally

Tack för tipset, så himla svårt att leta bra smink =/

Liza

Det ska jag komma ihåg nästa gång jag ska köpa, tack för tipset :)

Katarina

Jag använder mig av YSL. Grym!

Debbie

Katarina: Jag gillar deras mascara, men concealern tycker jag är värdelös. Alldeles för tunn! Naturlig, men inte täckande.

Suscoto

Great page I will be a return visitor!