I Hennes SKOR

I Hennes SKORIgår såg jag I Hennes SKOR tillsammans med en av mina bästa vänner samt ett glasspaket från Ben & Jerry's. Akta dig för den glassen säger jag bara, läskigt god. Hur som helst; Filmens titel visar sig ha dubbla budskap i handlingen. De två systrarna Maggie och Rose ser båda saker i den andras liv som är värt att avundas. Maggie (Cameron Diaz) lyckas inte med någonting, utan använder istället sitt utseende för att få det hon vill ha - medan Rose (Toni Collette) är den smarta med en lysande karriär, men som anses ganska trist. Maggie hamnar ständigt i knipa och hennes syster rycker jämt ut för att hjälpa, tills den dagen Rose får nog och slänger ut sin syster ur sin lägenhet och sitt liv. Men det visar sig inte vara så lätt. Banden mellan dem är alldeles för starka och trots att båda avskyr varandra, kan de inte låta bli att sakna den andre och känna det som en stor förlust.

Det charmiga med den här filmen är att karaktärerna inte är så utsvävade, så att man kan känna igen sig lite hos båda. Det gör att man hejar lika mycket på bägge två, istället för att välja sin favorit.


3 godissvampar utav 5!
11 kommentarer
Sandra

Den vill jag se

Martina

Jag tycker den är jättebra :)

Tuna

den är bra !

Emelie

Den filmen är ju så himla bra! :D

Ally

Jag gillade inte den filmen..störde mig för mycket på Cameron Diaz ;)

Debbie

Tack för kommentarerna! :)

Ally: Haha, jag håller med dig! Hon var riktigt jobbig! Har lite svårt för henne numera i filmer :P

Hanna

Du är utmanad!!!

Emelie

Har också sett den tycker den var bra, men jag störde mig hela tiden på den, men varför vet jag inte :S

Beatrice

Den har jag sett! , inte så jättebra men helt okej : )

Angel

Den glassen är så god

Imremargit

I kinda like it. Thanks!