Så bra att den knappt syns

I tisdags fick jag för mig att prova en ny foundation. Efter att ha varit nyfikenSmashbox kändes det som det givna valet. Deras Studio Seamless Liquid Foundation har många kändisar på sitt CV - så den måste väl vara där av en anledning, right? Ja, testa måste jag ju. En foundationborste är på wanted-listan, men just nu får svamparna duga. Många foundations gör ett bra jobb med att jämna ut huden, men inte med att täcka - och trots att lovorden var att den skulle dölja allt i sin väg, så - nej. Det tycker jag faktiskt inte att den gjorde ett bra jobb med. Däremot är den så bra gjord att den knappt märks på huden, därav kändisarnas val i strålkastarljuset. Det krävs en fin hy som grund för att den ska göra ett bra jobb. Väldigt lätt, känns knappt, syns knappt. Men bäst av allt, den låter huden andas. Ja, så bra på de områdena att man nästan tror att man glömde använda den.

15 kommentarer
Jessica

Inget för min problemhy alltså. Bra att du berättar vad du tycker om produkter du provar! :)

Zinnia

Kul med recensioner och ärliga ord om produkter, det är alltid bra att ha i bakhuvudet när man står där bland sminkhyllorna! ;)
Du har kanonfin frisyr också, är så sugen på att klippa mig men vet inte hur... har spiiikrakt och livlöst hår!

Gilraen

fin bild på dig. ^^

Debbie

Jessica: Nej tyvärr, inget att slösa iväg pengarna på! :( Tack! Bra att dela med sig tycker jag :)

Zinnia: Härligt! Tycker också det är bra, kul att man kan byta information med varandra :) Tack! Gulligt sagt av dig :) Har iof växt ut en bra bit sen jag klippte fin frisyr, men det får duga tills jag orkar ringa frisören och boka en ny tid :) Attans då! Gå till en riktigt bra frisör med en bild på hur du vill ha det, så ska du nog lyckas få exakt så - trots hårkvalite!

Gilraen: Haha, tack! Trots att blixten gör att ansiktet ser totalt vitt ut? ;)

Käthe

Kan man inte få se en före och efter bild? Du kanske ser lika bra ut utan? :)

Cicci

det ser väldigt fint ut på bilden iaf!!

catya

du är utmanad

ttp://catya.blogg.se/061006072607_lista.html

Michaela

Söt bild :-)

hannahsthlm

åhh..visst är den bra!=) vilken "nyans " slog du till på? Kramis

Paulina

Dermalogica har en jättebra foundation...men det kanske jag redan har sagt? Jag glömmer sånt, jaja, den är asbra i alla fall!

Tereze

http://kirch.blogg.se/question_of_the_day.html
Svara på dagens fråga! :)

IdaLisa.

jag har velat testa den där väldigt länge nu... kul när du testar olika grejer och så, då får man lite tips!

Stina

Åh, låter som något som skulle kunna passa mig!

MakeUpYourMind

Laura Merciers är då att rekommendera. Men du kanske ska ta slut på denna innan?

Debbie

Käthe: Haha, naaah jag gör nog inte det. Eller, har egentligen inga leverfläckar, fräknar eller så.. använder bara foundation på T-zonen. Får se om jag bjussar på en innan bild, känns inte så lockande för tillfället ;)

Cicci: Tack! :)

Michaela: Nämen, hihi.. tack!

hannahsthlm: Jag är en blekfis, så jag tog nr 1 :) Fast blixten från kameran får mig att se ännu blekare ut, haha :P Men ja, den är riktigt härlig mot huden!

Paulina: Naah, det tror jag inte att du sagt! Inte till mig i varje fall :) Tack för tipset! Deras produkter har ju fått mycket bra kritik :)

IdaLisa: Härligt! Kul att det uppskattas :) Exakt! Så är tanken :)

Stina: Härligt!

MakeUpYourMind: Oh, tack för tipset! Den täcker bra alltså? Vad heter och kostar den? Jo, det blir nog att ta slut på den här, den är ändå skön mot huden :)