Vaseline: Feet & Legs

Healthy Feet & Legs by VaselineSom ni kanske minns fick jag 5 roliga nyheter av Vaseline Intensive Care. Deras stora nyhet denna höst 2006 är Healthy Feet & Legs. Den blev jag givetvis nyfiken på. Den medföljande beskrivningen lyder "Efter en lång dag känns våra fötter och ben ofta trötta. Med eucalyptus och mentol aktiverar Feet & Legs blodcirkulationen och skapar en fräsch känsla. Resultatet är lena och uppiggade fötter och ben."

Innan jag ens läst att den här produkten innehöll Mentol var det något jag snabbt märkte genom att "tjuvnosa" lite innan användning. Den lilla nästäppa jag hade försvann omedelbart. Wow, tänkte jag - blir man inte nöjd med resultatet på fötterna kan man alltid använda den till näsan i förkylningstider. Härligt.

Så höll denna nyhet för fötterna vad den lovade? Fötterna blev lena - och jag antar att fräscha också ingår i den kategorin. Fast Healthy Feet & Legs kommer inte bli någon ny favorit hos mig. Dels för att mentolen luktar så otroligt att det knappast blir en hemlighet när du smörjt in fötterna. Doften sätter sig på allt som rört den, alltså kan du inte ta någon i hand eftersom även händerna stinker efter du smörjt in dina fötter. För det andra upplever jag fötterna som mer sträva morgonen efter jag smörjt in dom. Då känns det ganska idiotiskt.
17 kommentarer
Jennifer

Du är utmanad!!

hannahsthlm

åhh..vad trist att det inte funkade som tänkt..fötterna kan ju verkligen behöva tas om hand i kylan..men men... Trevlig helg=)!

Paulina

JAG VILL OCKSÅ HA, hur fick du dom?

Debbie

Jennifer: Nämen!

hannahsthlm: haha, ja riktigt surt! Fast gör ingenting, har andra favoriter att smörja med ;) Tack desamma!

Paulina: Ett paket med posten, å wips va dom här! ;)

Angel

Ajdå

Cicci

Vad bra att den funkar mot förkylningar iaf :)!

Mark

Jaså :) Vad läser du?

Sophie

Låter inte så bra. Hur fick du tag på de olika vaseline prodkterna? Tycker att deras hand och nail kräm är bra :)

Debbie

Cicci: Hahaha, ja.. helt fel område, men whatevaah ;P

Mark: Jag läser praktisk-estetiska läroprocesser för barn i yngre åldrar :) första terminen, så det är bara allmänt än så länge. Kulturanalyser för tillfället!

Sophie: Haha, näeee :P Jag får produkter för att testa och ge mitt tycke :)

Mark

Jag har fyra väggar i mitt rum :)

Jag läser också kulturanalys nu.

Mark

Ja det gör jag. Sköna platser i k salen :) När hade du föreläsning där?

Debbie

Mark: Haha, du har det? Wow.. jag med!
Det gör du? Då antar jag att du trivs i Billy Ehn's kulturanalyser sällskap lika mycket som jag? ;P

Gilraen

Hmm, intressant. ska läggas på minnet. :)

Debbie

Mark: Igår :) Dudå?

Gilraen: Hihi.. jaaa, kan vara bra! Fast du kanske skulle älska den ;)

Mark

Jag med.

Debbie

Mark: Coolt :)

Paulina

Hur kan man anmäla sig till de där få-produkter-tycka-till? Skriv gärna tillbaka i min blogg