Beställa från ebay

Fått många frågor om hur man beställer namn-halsbandet från Idan Jewelry. Så därför tänkte jag skriva en liten förklaring här så ni som är nyfikna kan läsa er till svaren. För mig var det första gången jag beställde via ebay, så det gör mig knappast till ett proffs. Om det finns någon annan som är en van användare och tycker att jag missat något får ni gärna fylla i med kommentarer.

  1. Eftersom jag som bekant inte köpt något via ebay innan, var jag tvungen att bli medlem hos dem och hos paypal. En viktig sak att tänka på är När man ska betala. Om man betalar säljaren själv via paypal innan man bekräftat köpet hos ebay - får säljaren pengarna men har ingen som helst skyldighet att sända dig produkten.

  2. När man hittar en produkt man gillar är det självklart viktigt att man läser säljarens instruktioner på sidan. I mitt fall var man tvungen att i betalningen nämna längden på kedjan till halsbandet, och viktigast av allt - vilket namn man ville ha skrivet. När man bestämt sig kan man antingen buda, eller köpa direkt - beroende på vad det är för säljare. I det här fallet är det ett företag som tillverkar det Du vill ha, alltså inget budande. "Buy It Now" bredvid produktbilden är var du ska klicka. Då måste du logga in på ebay och följa anvisningarna. Värt att nämna är att du måste registrera dina kortuppgifter hos ebay innan köpet går att genomföra, trots att det är paypal som tar emot betalningen. Nästa steg är att bekräfta köpet via en knapptryckning som låser dig till köpet. Efter det slussas du vidare till inloggning på paypal, fyller i kortuppgifterna ännu en gång tillsammans med adressuppgifter och instruktionerna till säljaren. När det är klart ska ditt halsband - eller vad du nu beställt - skickas säkert hem till dig!

Hoppas min lilla guide ska ha hjälpt något! Vill bara till sist påpeka att:

  • Inga tullavgifter tillkom.
  • Frakt var på ca 40-50 kr.
  • Hela kalaset gick på 209 kr.
  • Frakttiden i mitt fall var utsatt på 14-21 dagar med hänsyn för förseningar. Det ska ju trots allt färdas från Jerusalem, Israel till Sverige. Frakten gick dock snabbare och jag fick mitt paket redan efter 9 dagar inkl. helg.

Fortfarande frågetecken? Hör av dig!

5 kommentarer
Sophie

Å det där halsbandet har jag oxå funderat på! (men det vet du ju redan) Bara skrivet om Ebay, som för en nybörjare kan upplevas som en djungel, men för oss som har shoppat där ett tag är Ebay ett paradis!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Debbie

Sofie: Jaaa! Haha, jomen du kan ju iaf klassas som ett proffs om någon ;)

Elin

hej!
jag undrar bara om det var länge sedan du beställde din namn halsband från ebay, jag skulle nämligen villja ha ett sånt men hittar inte någon som säljer det där?

Debbie

Elin: Jag beställde mitt halsband i juli (tror jag) och det ska finnas där hela tiden. Det är en företagsannons från Idan Jewelry. Sök på dom så ska det dyka upp! :)

Mathilda

Hej. Så det ända sättet att betala på ebay, är genom paypal?
Är lite osäker.
MVH Mathilda