Stolthet & Fördom

Stolthet & FördomJag var mitt upp i att lista mina absoluta favoritfilmer när jag valde att utöka samlingen med den brittiska klassikern Stolthet & Fördom. Filmen handlar om Elisabeth Bennet (Keira Knightley) som en dag möter Mr. Darcy (Matthew Macfadyen) - en tyslåten man från överklassen och som har diverse rykten om sig. Elisabeth lär sig att hata honom, alltifrån sina egna fördomar och Mr.Darcy väljer först att se ner på henne på grund sin egen stolthet. Tillslut märker dom dock att varken stolthet eller fördom kan hindra dom från att bli förälskade i varandra, men det kan däremot hindra dom från att vara tillsammans.

Wow, vilken underbar film. Min nya favorit. Jag älskade verkligen allting med den. Kan nog tyckas vara en riktig tjejfilm såklart, romantiskt drama går sällan hem hos killarna. Är du dock en obotlig romantiker med en förkärlek för 1700-talet, ja - då är det här något för dig. Love!




Helt underbart!

Sista dagen för fraktfritt hos CDON, få den för 119 kr!

12 kommentarer
Diana

Åh, jag ääääälskar originalet (BBC-versionen)! Vet inte om jag vågar titta på den "nya"... :)

Du, jag har en liiiiten html-fråga... *blyg* Svara bara om du orkar! Jag undrar vad jag ska skriva för "height" på "side´n" (formulering?) om jag vill att längden ska anpassa sig efter hur lång resten av sidan är? Nu tar den liksom bara slut! :(

Debbie

Diana: Har faktiskt inte sett orginalet! Men jag tror nog man förälskar sig i den man sett först, samma med böcker, svårt att se en film sen som inte visar allt som stod.. eller tvärtom för den delen. Läsa en bok efter filmen gör att man ser skådespelarna i filmen, haha. Svårt!

Yes! Du, den kan du faktiskt inte göra något åt. Inte så vitt jag vet iaf.. den blir liksom så lång som du gör den genom inlägg, länkar och annonser osv. Det kan du se på min, jag hade en kort också innan jag la in annonserna. Nu är den till och med för lång ibland ;)

julia

Jag skulle &så vilja se den....

Sandra

Jag älskar den förra inspelningen bättre. Ingen gör Mr Darcy som Colin Firth!! ;-)

Diana

Aha, okej... Då vet jag! Tack snälla för det snabba svaret! ;)

carro

jag såg denna filmen i dag, hyr från bra film
Gillade den verkligen... men jag tyckte att colin Firth var bättre som Mr Darcy än han som var nu..

UmmaGumma

Såg den nästan exakt för ett år sedan i Manchester och jag måste hålla med - Filmen är så härlig!

vogue

nja jag har aldrig sätt den, troligtvis kommer jag inte göra de heller

IDA

den där filmen är ett av mina skolprojekt! den är helt underbar!

Jennifer

Ja den är underbar... !!! pappa stack fort ifrån denna filmen haha

Kamikaze L

Stolthet och fördom absolut en av mina toppfavoriter! och orginalversion...! Mhm! Den är såå himla bra. Den är såååååååååå f*cking bra! =D

Camilla

Har också sett filme, den är heeelt underbar!