Hjälp mot torra händer

ACO skyddande handsalva


På senare tid har jag bestämt mig för att få fina händer. Torra fingrar och skivade naglar kändes inte passande så jag började köpa diverse lack och cremer för att bekämpa det trista utseendet. Här är tre cremer jag nyligen provat och som snart blir ett måste när höst och vinter dyker upp.

  • ACO Medical - skyddande handsalva köper du på Apoteket ochär en väldigt kletig creme, som är ganska svår att smörja in, men den är fet och passar perfekt när händerna är som värst. Det är inget du har i handväskan eftersom den är så kletig, utan använd den istället på natten tillsammans med ett par bomullshandskar så vaknar du upp lika len som en bebishand.

  • Atrix handcreme är en klassiker, och är enligt mig även bästa cremen att ha i handväskan. Den är ganska dryg, luktar gott men inte för mycket, och min tub innehåller Aloe Vera. Den är också den billigaste cremen. På Whillys kan du få den för endast 17 kr. Det bästa med atrix är att den absorberas snabbt i huden, man smörjer händerna tills det inte längre behövs - och vips är dina händer återfuktade.

  • Vaseline Intensive Care - Hand & Nail ska alltså hjälpa både hand och nagel. Den är ganska tunn, absorberas relativt snabbt och är också toppen att ha i handväskan. Den fick bästa betyg av City tidningen, men enligt mig har den en nackdel. Den doftar otroligt starkt. Jag blev illamående av att använda cremen just för att parfymen var för mycket - vilket gör att jag struntar i hur bra den är, jag undviker den på grund av doften. Men gillar man doften, då är den en hitt.
11 kommentarer